Ігор Кузін: Будь-яка система нагрівання тютюну небезпечна та не зменшує ризики від куріння, рекламні обіцянки — це маніпуляція ціною здоров’я
7 лютого 2025
Міністерство охорони здоров’я підтримує рішення АМКУ щодо заборони “оманливої реклами” новітніх тютюнових виробів. Мова про поширення недостовірних повідомлень про ніби-то менший ризик для здоров’я, порівняно з сигаретами, під час куріння сучасних тютюнових виробів для електричного нагрівання (ТВЕН). Про це йшлося на зустрічі-обговоренні рекомендацій Антимонопольного комітету України тютюновій компанії, щодо припинення поширення інформації, яка вводить в оману споживачів, зокрема, під час реклами пристроїв IQOS.
Скаргу щодо “оманливої реклами” подав один зі споживачів: чоловік вважав, що тютюнові вироби для електричного нагрівання є більш безпечними для його здоров’я, ніж звичайні сигарети, однак підтвердження цій інформації — не знайшов. Під час розслідування по справі АМКУ врахували наявні дані щодо негативного впливу тютюну на здоров’я від фахівців Міністерства охорони здоров’я України та Всесвітньої організації охорони здоров’я.
“Розслідування та рішення Антимонопольного комітету це важливий крок для захисту населення від оманливої інформації про новітні тютюнові вироби, які зʼявляються на ринку. З огляду на опитування КМІС 2024 року 45% курців віком 18-29 років вживають ТВЕН, тоді як ще у 2023 році цей показник був на рівні 37%, найчастіше їх обирає молодь. Новітні тютюнові вироби з’являються на ринку швидко, тоді як спеціалізовані дослідження щодо їх безпосереднього впливу на здоров’я потребують мінімум кількох років і ще не проводились у світі. Однак наявних даних, щодо шкоди тютюну та інших складових тютюнових виробів, достатньо для розуміння, що будь-яка система нагрівання тютюну небезпечна та не зменшує ризики від куріння. Такі рекламні обіцянки — це маніпуляція ціною здоров’я. Україна має послідовну позицію у посиленні антитютюнової політики та заходів, спрямованих на захист здоровʼя громадян: перш за все дітей та молоді від шкоди тютюну.”